درباره برند شیائومی

[vc_row][vc_column][vc_single_image image=”5903″ alignment=”center”][vc_column_text]یکی از مطرح‌ترین و شناخته شده ترین تولیدکننده‌های محصولات الکترونیکی در چین و جهان، شرکت شیائومی است. در سال 2017 بود که برند شیائومی توانست به رتبه پنجم در بین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در دنیا برسد. فعالیت این برند در زمینه‌های طراحی، ساخت و فروش گوشی‌های هوشمند و نرم افزارهای موبایل و لپ تاپ و تجهیزات الکترونیکی دیگر می‌باشد. با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با این برند آشنا کنیم.

 

شروع برند شیائومی :

شرکت شیائومی به وسیله‌ی 8 شریک تجاری در تاریخ آوریل سال 2010 میلادی با هدف ساخت گوشی‌های هوشمند با کیفیت ولی ارزان قیمت، برنامه‌های گوشی‌های هوشمند و همچنین تجهیزات الکترونیکی دیگر شروع به کار کرد. دفتر مرکزی کمپانی شیائومی در شهر پکن، پایتخت کشور چین، قرار دارد .

در زمان تأسیس شرکت شیائومی آقای لی جون، مؤسس و مدیرعامل این شرکت بود که این آقای لی جون قبل از مدیرعاملی این شرکت، رئیس شرکت کینگ سافت بود و یکی دیگر از شرکا، آقای لین بین بود که یکی از مدیران سابق گوگل به حسای می‌آید. سرمایه‌ی مورد نیاز برای تأسیس برند شیائومی به وسیله‌ی دو شرکت چینی، یک شرکت سنگاپوری و یک شرکت آمریکایی کوالکام تأمین شد.

هم اکنون از 9 مدیر ارشد شیائومی، 3 تای آن‌ها مدیران و مهندسین سابق گوگل هستند و هر 3 آن‌ها جزو با استعدادترین مدیران فعال در حوزه فناوری به شمار می‌آیند، بسیاری از کارشناسان موفقیت‌های شیائومی را مرقون تلاش‌های این 3 می‌دانند.

 

محصولات شیائومی

اکثر کاربران، شیائومی را با گوشی‌هایش می‌شناسند. اما این شرکت در طول چند سال گذشته صدها محصول مختلف در زمینه اینترنت اشیا و سبک زندگی با برند Mi Ecosystem خود وارد بازار کرده است از جمله محصولات اصلی این شرکت :

گوشی هوشمند شیائومی
دستبند و ساعت مچی هوشمند شیائومی
لوازم خانگی هوشمند شیائومی
کفش‎‌های هوشمند شیائومی
کوله پشتی، چمدان شیائومی
پاوربانک شیائومی

 

مروری بر گوشی های هوشنمد شیائومی

شرکت شیائومی ورود خودش به بازار سخت افزار را در سال 2011 با معرفی گوشی هوشمند می وان، اعلام کرد که پس از آن این کمپانی چینی علاوه بر تولید نرم افزار، در زمینه‌ی سخت افزار نیز فعالیت می‌کند. گوشی هوشمند می وان در زمان خود با مشخصاتی بسیار مناسب، ولی همچنان با قیمتی فوق العاده مناسب روانه بازار شد. این گوشی هوشمند نشان دهنده هدف کمپانی شیائومی بود؛ یعنی همان ارزان ولی با کیفیت.

در سال 2015 بود که این برند موفق شد، رکورد بیشترین فروش گوشی های هوشمند در طول 24 ساعت را در یک پلتفروم ثابت به خود اختصاص دهد. جالب است که شرکت شیائومی در آن روز تخفیف‌های زیادی ارائه داد و توانست از طریق سایت خود بالغ بر 2 میلیون گوشی هوشمند را بفروشد.

اگر به لیست پرفروش ترین گوشی های پرچمدار هوشمند در سه ماهه اول سال جاری نگاهی کنیم نام گوشی Mi 9T Pro از شرکت شیائومی نیز به چشم می خورد .

 

 نام و لوگو شرکت شیائومی

شیائومی در زبان چینی به معنی برنج و ارزن است، این نام الهام گرفته شده از یکی از مفاهیم آیین بودا است. این شرکت به دلیل اینکه قصد داشته از صفر و با تولید خرده محصولات به رقابت با بزرگترین تولیدکنندگان دنیا بپردازد، این نام را برای خود انتخاب کرده است. افزون بر این، Mi در انتهای این نام مخففی برای عبارت Mission Impossible (ماموریت غیرممکن) است تا نشان دهنده موانعی باشد که مدیران این شرکت با موفقیت آن‌ها را از پیش رو برداشته‌اند.

لوگو شیائومی یک حرف مخفی درون خود دارد. اما تنها در صورتی که این لوگو را برعکس کنید می‌توانید آن را پیدا کنید. این حرف، حرف چینی «心» است که به معنی قلب است.